Amerykański zespół Vulfpeck wpadł na nietypowy pomysł zebrania funduszy potrzebnych na zorganizowanie trasy koncertowej. Obliczyli, że potrzebne jest 20 tysięcy dolarów i postanowili zarobić te pieniądze ciszą...
Zaskakujące? Otóż muzycy Vulfpeck swój nowy album zatytułowany 'Sleepify' składający się wyłącznie z utworów "grających ciszę", a dokładnie będących kompletną ciszą, wrzucili do serwisu Spotify i poprosili swoich fanów o odsłuchiwanie go w nocy. Generowana przez fanów liczba "odsłuchań" / "wyświetleń" owego albumu miała pomóc zebrać potrzebny budżet. Aż trudno uwierzyć, że kapela Vulfpeck zarobiła w ten sposób 20 tysięcy dolarów...
Dla porządku przypomnijmy tylko, że Spotify to muzyczny serwis internetowy (również aplikacja na smartfony) umożliwiająca dostęp do muzyki. Spotify swoimi przychodami z abonamentów dzieli się z artystami, którym płaci średnio 0,007$ za każde odsłuchanie minimum 30 sekund utworu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz